Regels rondom afspraken
Soms voltrekken er dingen in je leven waardoor het onmogelijk is om naar onze praktijk te komen en je de afspraak moet annuleren, zoals door ziekte of een ongeval. Maar er kunnen zich ook andere situaties voordoen waardoor je je afspraak wilt afzeggen of verzetten.
Laat ons dit zo spoedig mogelijk weten en bij voorkeur via de telefoon, want voor dit soort situaties is overleg en rechtstreeks contact belangrijk. Alleen op die manier kunnen we samen in alle redelijkheid zoeken naar de juiste oplossing.
Op deze pagina kun je onze regels nalezen die wij hanteren wanneer jij jouw afspraak in de Parodontologie Praktijk Fokkema wilt verzetten of afzeggen of als je je afspraak bent vergeten of niet bent nagekomen.
Realiseer je dat in verband met onze drukke agenda’s het lang niet altijd mogelijk is om op korte termijn een nieuwe afspraak te plannen. Zorg er daarom voor dat jij jouw afspraak nakomt, zodat de continuïteit van jouw parodontale zorg gewaarborgd is.
Verzetten of annuleren van een afspraak
Als jij jouw afspraak in onze praktijk wilt afzeggen of verzetten vanwege andere redenen dan ziekte of een ongeval dan hanteren wij de regel dat je dit minimaal 2 dagen vantevoren moet doen (het weekend en de vrijdag niet mee gerekend* ), omdat we anders kosten in rekening brengen. Wij hanteren hiervoor een tarief van €25 per 15 minuten van de behandelingsduur, echter als je binnen 1 week een nieuwe afspraak maakt door een lege plaats op te vullen in onze agenda, beperken wij deze kosten tot €25. Als wij daarentegen jouw uitgevallen afspraak weer kunnen opvullen dan zullen wij geen kosten in rekening brengen.
* op vrijdag is de praktijk gesloten, lees de pagina over openingstijden
Niet nakomen van een afspraak
Mocht je de afspraak voor een behandeling in onze praktijk vergeten zijn dan brengen wij ook de kosten van de behandelingsduur in rekening (€25 per 15 min. van de behandelingsduur), tenzij je binnen 1 week een lege plaats in onze agenda opvult dan beperken we de kosten tot €25. Wij passen coulance toe als je al lange tijd cliënt bent in onze praktijk en je nog nooit eerder een afspraak verzuimd hebt.
Zieke medewerker
Het kan uiteraard ook voorkomen dat één van onze medewerkers van de kliniek ziek is, waarmee je een afspraak hebt staan voor behandeling. De continuïteit van de parodontale behandeling is belangrijk om het einddoel, namelijk gezond tandvlees, te bereiken, maar ook de continuïteit van de nazorg is belangrijk om het tandvlees gezond te houden. Daarom zullen wij onze uiterste best doen om ervoor te zorgen dat jouw geplande afspraak kan blijven staan.
Wij zien het dan ook als onze plicht om voor vervanging te zorgen van de zieke medewerker en daarvoor staan onze andere clinici van het PPF team (huidige maar ook ex-medewerkers) graag voor je klaar. Mocht je ondanks onze inspanningen het niet op prijs stellen dat wij voor vervanging* zorgen, dan plannen wij een nieuwe afspraak in. Dit geldt natuurlijk ook als er geen andere medewerker beschikbaar is voor de vervanging.
* wens je nooit door een andere medewerker behandeld te worden, laat ons dit dan weten; wij noteren het in jouw dossier en houden hiermee rekening in geval van ziekte of uitval van jouw vaste behandelaar