Openingstijden en vakantiesluitingen van de Parodontologie Praktijk Fokkema

Parodontologie Praktijk Fokkema

is een verwijspraktijk voor tandvleesproblemen. Dit houdt in dat er altijd een verwijzing van de eigen tandarts of mondhygiënist nodig is om een afspraak te kunnen maken. Lees op deze site meer over wat een parodontoloog doet of wat parodontitis is en ontdek wanneer een verwijzing zinvol kan zijn. Let op als je binnenkort een afspraak in onze praktijk hebt, beantwoord dan vooraf de triagevragen met betrekking tot het coronavirus.

Openingstijden

Maandag 07.30 tot 16.30 uur
Dinsdag 07.30 tot 16.30 uur
Woensdag 08.00 tot 16.30 uur
Donderdag 07.30 tot 16.00 uur
Vrijdag 09.00 tot 13.00 uur *

* iedere eerste vrijdag van de maand

Telefonische bereikbaarheid

De Parodontologie Praktijk Fokkema is op werkdagen telefonisch te bereiken tussen 8.00 uur en 16.00 uur.

Praktijksluitingen

Onze praktijk is gesloten op officiële feestdagen, zoals Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, Kerst en Nieuwjaar, maar ook tijdens Carnaval en op Koningsdag. Als in aansluiting op deze feestdagen de praktijk langer gesloten is dan vermelden wij dit op deze pagina. Daarnaast stellen wij in overleg met alle teamleden ieder jaar de sluiting vast tijdens de zomer- en kerstperiode; ook deze vakanties vermelden wij hieronder.

Spoedzorg buiten de openingstijden

In het geval van een acute pijnklacht of spoedeisende zaken buiten de openingstijden van onze praktijk, die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten, of tijdens de vakantiesluitingen is de parodontoloog telefonisch bereikbaar. Luister hiervoor de automatische telefoonbeantwoorder van de praktijk af voor instructies. Wij kunnen je in dit soort situaties alleen helpen als je verwezen bent naar onze praktijk en dat de acute pijnklacht een tandvleesprobleem betreft of voortkomt uit een behandeling in onze praktijk. In alle andere gevallen dien je contact op te nemen met je tandarts. Verder zal de parodontoloog in eerste instantie de klacht telefonisch met je bespreken, omdat een bezoek aan de praktijk in dit soort situaties niet altijd noodzakelijk is.

Verzetten of annuleren van een afspraak

Soms voltrekken er dingen in je leven waardoor het onmogelijk is om naar onze praktijk te komen en je de afspraak moet annuleren, zoals door ziekte of een ongeval. Laat ons dit dan zo spoedig mogelijk weten en bij voorkeur via de telefoon. In alle andere gevallen dat je de afspraak in onze praktijk wilt afzeggen of verzetten, geldt de regel dat je dit minimaal 2 werkdagen van tevoren (het weekend dus niet mee gerekend) moet doen, omdat we anders kosten in rekening brengen (€20 per 15 min. van de behandelingsduur). Echter als je binnen 1 week een nieuwe afspraak maakt door een lege plaats op te vullen in onze agenda, beperken wij deze kosten tot €20 en als wij jouw uitgevallen afspraak weer kunnen opvullen dan zullen wij geen kosten in rekening brengen.

Niet nakomen van een afspraak

Mocht je de afspraak voor een behandeling in onze praktijk vergeten zijn dan brengen wij ook de kosten van de behandelingsduur in rekening (€20 per 15 min. van de behandelingsduur), tenzij je binnen 1 week een lege plaats in onze agenda opvult dan beperken we de kosten tot €20. Wij passen coulance toe als je al lange tijd cliënt bent in onze praktijk en je nog nooit eerder een afspraak verzuimd hebt.