Verzekeringstips

Iedereen in Nederland heeft een basisverzekering, die de kosten dekt voor het ziekenhuis, de huisarts en de apotheek. Echter slechts een deel van de zorg die tandartsen, orthodontisten, maar ook parodontologen leveren valt onder deze basisverzekering. Uitzondering hierop vormen de mondzorgkosten voor kinderen tot 18 jaar, die volledig vergoed worden, met uitzondering van kronen, bruggen, beugels en implantaten. De kosten voor kinderen vallen bovendien ook niet onder het eigen risico.

Voor volwassenen wordt maar een heel beperkt deel van de behandelingen door de tandarts vergoed vanuit de basisverzekering, waaronder bijzondere tandheelkundige zorg en klik- en kunstgebitten. Aangezien deze behandelingen niet voorkomen ofwel uitgevoerd worden in een parodontologiepraktijk, vallen de kosten van de behandelingen door de parodontoloog altijd onder de aanvullende verzekering.

Daarom kun je er voor kiezen een aanvullende verzekering voor de tandarts af te sluiten. Of je je aanvullend wilt verzekeren, en zo ja hoe uitgebreid, bepaal je natuurlijk zelf.

Tandartsverzekeringen

Wil je meer informatie over hoe het zit met de tandarts en verzekeringen? Klik dan op één van de onderstaande links of bekijk het voorlichtingsfilmpje door op onderstaande afbeelding te klikken.

Hoe zit het met het eigen risico bij de tandarts?Aanvullende verzekering kiezen? 9 tips!Tandarts in de basisverzekering Tandarts en aanvullende verzekering Restitutie of natura polis?