Betalen – Parodontologie Praktijk Fokkema – ‘s-Hertogenbosch

Parodontologie Praktijk Fokkema

is een verwijspraktijk voor tandvleesproblemen. Dit houdt in dat er altijd een verwijzing van de eigen tandarts of mondhygiënist nodig is om een afspraak te kunnen maken. Lees op deze site meer over wat een parodontoloog doet of wat parodontitis is en ontdek wanneer een verwijzing zinvol kan zijn. Let op als je binnenkort een afspraak in onze praktijk hebt, beantwoord dan vooraf de triagevragen met betrekking tot het coronavirus.

Betalen

Onze rekening is opgebouwd uit de (verschillende) prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. Voor meer uitleg over de betekenis van deze prestatiecodes bij de parodontoloog kun je terecht op de website Mondzorgkosten. Op deze site krijg je bovendien veel inzicht in de kosten van de behandelingen die in de mondzorg plaats vinden. Of bekijk hier de factuur uitgelicht en lees de toelichting om deze te ontcijferen.

Je ontvangt jouw rekening van Infomedics

In onze praktijk geven wij je graag alle aandacht en een goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat je een rekening voor de parodontale zorg krijgt van:

Vergoeding zorgverzekeraar

Als de zorgverzekeraar een gedeelte van de rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaal je aan Infomedics. Heb je een vraag over de hoogte van de vergoeding op de rekening? Neem dan contact op met de zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of je de rekening nog kunt indienen bij jouw zorgverzekeraar.

Regel het online!

Op de website van Infomedics kun je veel zaken rondom de betaling van de rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Status van de betaling controleren Ga naar www.infomedics.nlDe rekeningchecker staat bovenaan de webpagina. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op de rekening staat en controleer of jouw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kun je direct betalen via iDEAL.
  • Betalingsregeling treffen Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kun je kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kun je tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vind je ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
  • Veelgestelde vragen bekijken Als je een vraag hebt, kun je het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kun je altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heb je toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met jouw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij jouw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om jouw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vind je op infomedics.nl.

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die je hebt gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van de rekening van Infomedics?

  • Infomedics mag, als dit mogelijk is, de rekening declareren bij de zorgverzekeraar. Je ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat je de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als je de rekening niet voor de vervaldatum hebt betaald, dan ben je in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat  je het uiteraard vergeten kunt zijn, krijg je een herinnering waarbij je word gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat je deze hebt ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag de betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van de rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer je een klacht indient of je inschrijft bij een andere zorgaanbieder, de rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. De betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.